söndag 3 oktober 2010

Vandringskängorna på

I dag har vi varit till Åkers bergslag och tagit en promenad på 3 timmar. Det var fantastiskt skönt i de vackra omgivningarna. Har ni aldrig varit i Åkers bergslag kan jag rekommendera en tur dit. Om man börjar vid Skottvångs gruva så finns det många olika alternativ att välja på. Både lätta och mer krävande vandringar.

I morgon skall vi åka upp till Ånnaboda med vår husvagn för vinteruppställning. Det är bra att passa på att få upp vagnen innan det blir för kallt. Det är ju mycket arbete för NilsErik innan golv och förtält är på plats. Och det jobbet är ju skönare att göra då det är vackert väder.Där är det också jätteskönt att vara. På vintrarna finns flera skidspår och om det inte finns snö så finns det många småvägar, som är nästan bilfria, att gå.

Jag är så tacksam att NilsErik och jag mår så pass bra så att vi kan röra oss obehindrat i naturen. Åtminstone för det mesta. Och ju mer vi rör oss ju längre kommer vi att må bra, och det är ett mål för mig.

Men det bästa av allt är att min son Rickard kommer till Sverige för 2 veckors arbete i den Svenska huvudstaden. Skall bli riktigt kul att träffa honom. Vi har ju inte setts på ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar